søndag den 15. maj 2016

Syrener

Efter dage med sol og varm vind fra øst, er vejret slået om, og er i den grad blevet køligere med både hagl, regn, og sol mere sol. Bonden beretter om 12 mm regn i det sidste døgn. Derfor er mine syren buske, der næsten er store træer sprunget ud.

 
Der er en skøn duft i den del af haven, og det talt summer af liv.
 
 
De 2 buske, eller træer jeg har er over 3 meter høje, lige så brede og fylder godt i denne del af haven.
 
 
Men buskene er gode til at skabe læ og jeg må vedgå, at når de springer ud, så klipper jeg godt i dem, og tager af massevis af grene ind og nyder både synet og duften af dem.
 
 
Med ønsket til alle om en fredfyldt pinse med sol og glæde.
 


12 kommentarer:

  1. Hej Merete.Hvor er det nogle smukke syrener du viser.Har helt glemt at tage billeder af mie.Men viser til gengæld mine smukke blomstrende paradis og æbletræer.
    Vi har fået 10mm i det sidste døgn.Og det har da hjulpet lidt på den tørre jord.
    Også en dejlig pinse til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Hvor er det pragtfulde blomster der er på både dit paradis og æbletræ, jeg er i den grad fortryllet af de billeder. I går kom der yderligere 9 mm, med både hagl og store tordenskrald oveni, kan ikke lide, altså torden og lyn. Jeg må desværre erkende at det med lyn og torden ikke lige er mig. Vi bor så tæt på havet og i et meget fladt landskab, så her slår lynet ned mange gange og laver ravage i både stalden, telefonlinjer og internet, øv hvor det koster.... Rigtig dejlig pinse mandag til dig. Kærligst Merete

      Slet
  2. Tak og i lige måde, Merete - lige for tiden kikker jeg langt efter de skønne syrener og har en stor lyst til at nuppe en buket, men det gør jeg selvfølgelig ikke:-) Det må være dejligt at være selvforsynende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Synd at vi bor så langt væk fra hinanden, for jeg havde gerne delt ud :-) Lige nu står der en stor buket i mit lysthus og spreder den skønneste duft :-) Kærligst Merete

      Slet
  3. Hej Merete
    Mine er sørme slet ikke i blomst endnu, vi er blevet bagefter hos os :) Vi har kun fået tre mm her hos os, men nu er bygerne begyndt at give lidt mere.
    Også god pinse til dig
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Der nu andre blomster der er meget længere fremme hos dig, så jeg ikke en pæon i knop? Så langt er mine slet ikke... God pinse, det der er tilbage af den og tak for blomstervitaminer :-) Mojn

      Slet
  4. Kære Merete
    her er der også kommet en del vand og man kan godt mærke at vejret er slået om i vest, for det er noget køligere end for et par dage siden.
    Min syren er ikke helt sprunget ud endnu, men er godt på vej, men jeg kan se flre steder i læbælter langs veje og grøfter.
    Herligt de dufter så herligt :-)
    Fortsat god pinse til dig og familien

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kisten. 9 mm i går med torden, lyn og hagl. Mærkeligt som det skifter lige nu. De første syrener er taget ind, det er nu skønt med duften, som du skriver. rigtig god pinse det der er tilbage. Kærligst Merete

      Slet
  5. Hejsa Merete.
    Sikke smukke syrener du har. De er helt fantastiske og gude smukke.
    Jeg har selv en hvid syren. De er dog knap så langt fremme endnu.
    Har dog taget en gren ind i håb om den snart springer ud.....
    Har bestemt at når de er afblomstret, så skal busken klippes ned.
    Vil gerne den bliver mere fyldig. Præcis som dine er!
    Her har der været smukt pinse vejr, dog en smule køliger. Men vi har undgået regnen!

    Rigtig skøn 2. pinse dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte. Som tidligere skrevet i denne blog, så er jeg heller ikke god til at klippe ned, det er dog blevet bedre, siden kursus i det. Men mine syrener blev spist helt ned, dengang jeg i min uvidenhed lod mine daværende får græsse i den del af haven... Alt var væk og ødelagt, selv mine store æble og pæretræer, som nødvendigvis blev fældet, der var ikke noget at gøre, fårene havde haft en fornøjelig uge med at spise bark af alle træer, og jeg havde bare været lidt uopmærksom i vinterens mørke... Men syrenerne havde godt af at blive spist ned :-) Sådan bliver man klogere... god pinsemandag :-) Kærligst Merete

      Slet
  6. Sikke skønne syrener hos dig - mine er ikke helt så langt, og vi har kun fået halvdelen af jeres regn, men mon ikke begge del også kommer til os?

    SvarSlet
  7. Kære Frede. Tænk sig regnen og varmen har været hårde ved mine syrener, en del er allerede ved at blive brune i toppen, øv. Glæden var stor og kort :-) Kærligst Merete

    SvarSlet