onsdag den 4. maj 2016

De skønneste blomster

I går oprandt dagen, hvor det ene af mine pæretræer rigtig udfoldede sig og sprang ud.
 
Dette billede er fra d. 25 april, der var knopperne smukke og nærmest pink i farven. Det var frost om natten og jeg har været noget så spændt på om det nu gik med blomsterne, eller om frosten holdte sit indtog og sørgede for at vi ikke skulle have pærer...
  
 
1. maj begyndte de først knopper at springe ud.
 
 
I går blomstrede hele træet så, og det summede af liv og bier der mæskede sig i pollen.
 
 
Her er hele træet på den sydvendt mur. Der er endnu ikke klippet og beskåret! Det er en opgave, som venter efter jeg nu har været på kursus... Tættere på hjørnet står endnu et pæretræ, men det er slet ikke lige så langt i blomstringen. Jeg håber det når at komme med, så vi kan få pærer i år.
Med ønsket til alle, om dejlige solskinsdage med tid til nærvær.


6 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt, når frugttræerne blomstrer. Jeg glæder mig til, at vores springer ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Vivi. Det er og har bare været så skønt at være hjemme i disse dage, hvor jeg lige har taget mig 2 min. ind imellem og bare har nydt skønheden i de blomstrende træer. Jeg kom vist til at love min store datter en allé med lige netop japanske kirsebærtræer, kun fordi de så smukke, i den nye del af haven, som startes i dette efterår... Hvor har det været skønt med sol og varmen :-) Kærligst Merete

      Slet
  2. det er dejligt når de viser blomst, for så er man da nogenlunde sikker på at der også kommer frugt - hvor dejligt med pærer fra ens eget træ
    Også gode dage til dig
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Kirsten. Skønne dage med sol og varme... Det er bestemt også noget af det bedste at kunne gå ud og høste frugter fra træerne. Tanken om at sætte tænderne i en af vore pærer, får tænderne til at løbe i vand hos mig... Lige så voldsom foråret til tider bruser fremad med stor kraft, lige så smuk er sensommeren med stille dage og sol, modne frugter og høsten :-) Kærligst Merete

      Slet
  3. Hej Merete.Skønne billede af det blomstrende træ.Viser også mit store kirsebærtræ i blomst.Det er bare noget af det bedste på denne tid af året.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Det må jeg kigge på. Som skrevet i et svar længere oppe, jeg kom vist til at love min datter en kirsebær allé i den nye del af haven.... og ja du har noget så meget ret, når først kirsebær træet blomstrer, så bliver det smukt, mit træ er begyndt at blomstre i toppen. Kærligst Merete

      Slet