tirsdag den 12. januar 2016

Solskinstanker på en gråvejrsdag

I dag har det bare være snask, regn og gråvejr hele dagen, vinduesviskerne på bilen var i brug både til og fra arbejde. Lad nu det frost komme så vi kan få vinteren overstået, og få noget forår.
 
På sådan en dag, hvor vejret ikke ligefrem understøtter at komme ud og rode i haven, må der lidt andre midler til, at holde humøret i ave og give lidt solskinstanker...
 
 Den første lille primula der altid dukker op i min have, billedet er fra nytårsdag.
 En skøn buket roser, som en god veninde kom forbi med forleden dag.
Et frøkatalog der dumpede ind ad postkassen, så var der jo ikke andet at gøre, end at sætte sig og kigge og drømme og planlægge... :-)
 


4 kommentarer:

  1. Kære Merete
    Ja der skal noget til at opmuntre i denne grå tid. Lad os håbe på frost og sol og høj klar himmel.
    Jeg har købt roser i Netto i sidste uge for 12 kr. buketten, de holder endnu, det er skønt.
    Kærlig hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Du har ret i den grad. Lad os få sol, klar frost og klar vejr. Gerne lidt sne, som kan lægge sig omkring vores skrøbelige planter... Jeg vedgår mig gerne at der bliver købt en buket i ny og næ, det er skønt at have lidt smukt at kigge på og dufte til. Kærligst Merete

      Slet
  2. ja lad os få et vejrskifte, det her grå vejr, kan man kun blive trist af. Det hele virker trist og trættende.
    Så frost ikke den hårde slags, men den gode, hvis der er noget der hedder det. og sne ville heller ikke være skidt. Jeg ved godt at det hele skaber problemer både hist og pist, men alt det her regn skaber nu også diverse problemer.
    Jeg elsker buketter, og jeg må også indrømme at jeg er en der ofte køber blomster specielt om vinteren og forår, og ja lidt i efteråret. Jeg kan nemlig ikke holde liv i grønne planter til indendørs, de glemmer at vande dem selvom jeg nærmest forsøger systematisk at vælge en dag hvor de vandes. Så er det dejligt med en buket der lyser op og dufter herligt.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten. Uha hvor jeg kender det... Orkideer plejer at kunne holde her i huset, men resten må blive skiftet ud i ny og næ. Næh buketter det ved vi hvad er :-)
      Kærligst Merete

      Slet