mandag den 4. april 2016

Flytning af hestene.

Søndag eftermiddag tilbragte min lille familie sammen, vi havde et fælles formål. Nemlig at få flyttet hestene fra marken lige ved siden af gården, ned til engen, hvor de nu går på sommergræs.
 De første mælkebøtter blomstrer, skønt med den gule farve der lyser op i græsset på engen (så længe det ikke er min have...)
 Til min store fryd opdagede jeg, at til siden med læ, langs det lille vandløb, hvor der først er sol fra morgenstunden, at mirabelle træerne blomstrede.
 Her er et billede tæt på, som viser at der er gang i blomstringen.
 2 glade heste der gumle løs af græs, de har fået deres rundbuehal med ned på engen. Den er naturligvis fyldt med halm og godt tørt hø, så der er et dejligt tørt sted med læ og ly til dem.
Men hestene var meget mere optaget af det dejlige grønne græs...
Det kunne kaldes god motion, at hegne og bagefter samle hegn fra den mark de gik på :-) 


4 kommentarer:

  1. Ja mirabellerne blomstrer også her. Hyggelig eftermiddag med flytning af glade heste, og helt sikkert også god motion.
    Mojn og god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, kære Lisbeth. Jeg håber I snart får noget sol og varme på Samsø. Mojn

      Slet
  2. det er lidt sjovt at flytte dyr og alt den sjov der kan komme ud af det. Men det ser ud til at det fredeligt til.
    Her blomster mirabellerne og hvidtjørn er ved at få blade det er dejligt når der sker en masse godt :-)
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten. Det er skønt med de dyr, store som små. Jeg må vedgå mig at jeg savner nu også at have hund, men lige nu skal det ikke være. Så er det jo godt at kigge lidt på Jack ind imellem. Kærligst Merete

      Slet