lørdag den 27. februar 2016

Gule æg!

I dag har stået i gymnastikkens tegn, det er så livsbekræftende at se alle de børn og unge lave så meget fantastisk gymnastik :-) Men bliver helt "glad i låget".
Så jeg havde kun få timer i haven, til at sysle.... hvad laver man så... Nu skal I se:
 En spandfuld mælkebøtter, for når det er forår, som kommer der også mælkebøtter alle vegne.. Så det er bare med at få dem op, jo tidligere, jo bedre!
 Spanden over hegnet til hønsene, og se hvor de flokkes om godterne, grønt guf, hønsene begynder at sprede det grønne .. Som giver gule æg :-)
 De bruger deres fødder til at sprede alt det grønne, også tager de flugten med en mælkebøtte i næbbet.... 
Og væk er alt det grønne. Det giver gule æg :-) God søndag :-)


2 kommentarer:

  1. dejligt med gule æg så måske er der et til morgenbordet i morgen :-)
    jeg synes at høns er lidt sjove og jeg kan bruge lang tid at kigge på dem. Vi har ikke selv høns men der er flere af vores venner, så når jeg er der skal der lige kigges til dem.
    Og så er der jo flere anledninger til at få mælkebøtter væk, - at minimere mælkebøtterne og gule æg :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. En rigtig hønsehistorie, og så slap du af med de mælkebøtter.
    Vores nærmeste nabo har også lige fået høns, jeg kigger ind i buret, når jeg går forbi med hundene, det er store brune høns. De lægger nok også flotte store æg med gule blommer :)
    Mojn

    SvarSlet