tirsdag den 10. november 2015

Herlige høns :-)

Jeg har nogle skønne høns....
Jeg er så heldig at have hønsegården lige ved siden af mit "lysthus" (drivhus), hvor jeg tilbringer mange timer. Da jeg i dette forår fik hjælp af Thorkild til at få lavet mit "lysthus", (han lavede det meste af  "lysthuset"), lærte en af hønsene at sige som en boremaskine, den lyd sagde den resten af sommeren... Kom ikke og sig de ikke er lærenemme høns.. Her er den høne.

Min bondemand har høstet alle majsene, heldigvis var det ikke alle majskolber der blev høstet. Derfor kørte min søn ud og hev de resterende majskolber op, så nu har jeg lidt at fodre med af kolber og majs planter. Jeg vil love jer at der stimles sammen når jeg sætter majs kobler op i hegnet, så hønsene kan gå og hakke i dem og spise majs.

Som I kan se på dette billede så hakkes der koncentreret! og kolberne er tømte i løbet af få timer... Men sjovt ser det ud når flokken stimler sammen om majskolberne...
 

1 kommentar:

  1. Ja høns er skønne. Troede aldrig jeg skulle interessere mig for høns, men i år har én af vores høns ruget nogle kyllinger ud og jeg har passet dem, så nu er kyllingerne blevet mine. De er bare så dejlige og hyggelige og jeg håber snart de begynder at lægge æg.
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet