onsdag den 15. november 2017

Ingen åben julehave,desværre

Kære Alle
Der har i lang tid være tavshed fra min side .... Tiden er gået med at læse bøger og artikler, arbejde og arbejde., studere. På samme tid har der herhjemme på gården været aktivitet af håndværkere. Hele den vest- vendte gavl er blevet fuget om og de overliggere der er over vores vinduer, er blevet skiftet.
Derfor bliver der ingen åben julehave i år, for det næste der sker er at alle vinduer mod syd og vest skal skiftes i de næste uger, sådan blev det.
 
 
Her ses lidt af konsekvensen, når fugerne skifes ud, temmeligt gråt.
 
 
Mine dahlia har også været grå, nu er de taget op, efter frosten har fået dem til at visne.
Men nu nærmer november sig midten og julerierne er begyndt så småt, mere om det senere.
Men desværre ingen julehave midt i vindesskiftningen og fugningen.

9 kommentarer:

  1. Kære Merete. det er så skønt at du skriver og giver denne info,så vi ved hvor vi har dig. Knus og hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Søde betænksomme Leila. Det var sørme så lidt, jeg er lige her med begge ben på jorden, fremad mod julens komme og eksamen, som jeg i den grad ser frem til at få overstået... Det hjælper ikke at forkusere på det som ikke lige går efter planen, så vi lave nye planer :-) Kærligst Merete

      Slet
  2. Dejligt at høre fra dig igen kære Merete.
    Kærlig hilsen og knus

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone. Jeg er lge her og følger trofast dine herlige indlæg på din blog, med stor fornøjelse og glæde. Men tiden... Lone, jeg gik og tænkte når børnene ikke længere bor hjemme, så får jeg så meget tid..... Den er bare væk pist borte til alt muligt andet.. Men efter jul så bliver der mere tid, til haven, til det kreative, og til at få kigget rundt i det danske land og besøge søde havemennesker og se deres vidunderlige haver:-).... Kærligst Merete

      Slet
  3. Det er ikke nemt at få tid til det hele, og så må der prioriteres :-)
    Hvor bliver det dejligt med nye vinduer, og lidt får du nok pyntet op alligevel. Jeg ved om nogen hvor stort et arbejde det er at lave en julehave, så kan godt forstå at du ikke kan finde tiden til det i år, med uddannelse, arbejde og håndværkere.
    Dejligt at høre fra dig igen herinde på bloggen.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anete. Jeg følger jer trofast på bloggene, det er nødvendigt for, til tider at få et pusterum af andres glæde ved det samme som jeg. Til foråret bliver det allerede bedre og jeg har bestemt, at i 2018 vil jeg rundt og kigge i jer andres have og nyde jeres kreativitet. Ikke at min egen bliver glemt, men til tider blive man nød til selv at se, istedet for kun at følge bloggene... Så kommer der jo en ny CPH garden, som sikkert blive lige så spændende som den sidste :-) Go fornøjelse med julehaven. Kærligst Merete

      Slet
  4. Kære Merete.
    Hvor må det være dejligt at få nye vinduer, trods at den grå støv. Nogen gange kan vi ikke nå det hele, så pyt skidt med at du ikke kan åbne haven til jul i år. Der kommer altid et nyt år, forhåbentlig med mere tid.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike. Jeg håber du har det bedre med ryggen? Som du selv skriver, der kommer et nyt år, en ny stund hvor samværet og glæden ved haven kan blomstre og berigelsen over at være sammen med andre "havenørder" overskygger den tid der mangler lige nu. Så må skidt og snavs, grimme græsplæner og nedtrampede blomster og buske, glemmes for en stund, for til foråret er der en ny chance for alt det grønne. Hvor ser det altså spændende ud med jeres nye hus og have, og hvor er de herlige din killinger. Forhåbentlig lærer moderen dem, at gå på jagt, så I slipper for mus og rotter... Kærlgst Merete

      Slet
  5. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet