fredag den 29. december 2017

Endelig en solskinsdag

 
 
Kære alle. Der har igen været tavshed på bloggen her i lang tid herfra. Mine vågne stunder er gået med alt muligt andet end at blogge, det skal der nu laves lidt om på. Der har været travlt, og kroppen har på venlig vis fortalt mig, at det med, at komme udenfor og slappe af, med kreative projekter skal prioriteres! 2 omgange med influenza i løbet af 4 uger, det trækker på kræfterne...  
 
 
I dag har været første dag i solskin udenfor i en times tid, nok til at få kigget til hønsene, som drengene har passet for mig. Hønsene vil jeg slet ikke vise billeder af, for det er en gang smadder i hønsegården. Men lige ved siden af hønsegården, der myldrer det op fra jorden af med de skønneste løgvækster, man skulle ikke tro, når vi kun er i december...
 
 
Selv de små jordbærplanter langs med sydmuren, blomstrer stadig med deres små lyserøde blomster.
 
 
Stedmoder planten, der er ved foden af New Dawn rosen, blomstrer, som om det slet ikke var vinter og frost. Der er næsten en lille flig af forår i luften, og så er det fredag og næsten nytår...


13 kommentarer:

  1. Hej Merete
    Godt med et livstegn fra dig, 2 x influenza er ikke nemt at holde til. Håber det går den rigtige vej nu. Du er ikke den eneste som har svigtet bloggen, hvis det kan trøste dig.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Tak for dine søde ord. Jeg håber virkelig også, at det går fremad med helbredet nu. At komme ud i dag, viste mig også med tydelighed, at haven i den grad trænger til en ordenlig omgang lugning og kantning af græsset, så det er godt vi er i slutningen af december. Du har sikkert luret, at jeg nu også har kigget med hos jer andre, så med foråret komme.... Hilsen til gemalen.. Kærligst Merete

      Slet
  2. Dejligt at høre fra dig igen - lyder som en barsk omgang med influenza! Mon ikke der kommer mere gang i bloggene rundt omkring, når først foråret begynder at røre på sig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Frede. Det håber jeg sørme da. Det lyder til at du også har dit at se til her op til nytårs aften med et hav af gæster i huset.... Har fulgt med i din fortælling om det fantastiske drivhus og alt det dejlige du har fået ud af det :-) Kærligst Merete

      Slet
  3. Føj da for en omgang, du har været igennem - men tak for billederne af forårstegnene og de andre blomster, for man kan vel næppe kalde jordbærblomster for forårstegn ;-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Alt hvad der blomstrer er forår lige nu for mig... :-)... og ja der skal ikke meget til før der kommer sved på panden lige nu, så det er godt at vide haven venter og selv 1 meter med lugning, gør en lille forskel... Kærligst Merete

      Slet
  4. Åh, ja, det er godt at komme ud! Jeg har slet ikke set efter vintergækker, men i dag vil jeg ud at lede :-)
    Vi har lige kørt en masse flis ind i hønsegården, så nu kan både hønsene og vi igen gå der uden fare for at glide i mudder :-)
    Nu håber jeg at du holder dig rask!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana. Tak for det gode råd med flis til hønsegården! Det vil jeg da arbejde på, at vi får gjort noget ved, for lige nu er det en glidebane. Jeg håber virkeligt også, at jeg har fået min del af sygdom i meget lang tid.. og at det går godt hos jer også i forhold til sygdom..? Kærligst Merete

      Slet
  5. Nu har du vist taget din part af influenzaen, så nu må andre tage over :-)
    Dejligt at høre livstegn fra dig igen. Her er vintergækker og dorthealiljer også på vej op.
    Når der bliver for smattet i vores hønsegård, lægger vi noget tørt halm derind, hønsene elsker det, det bliver efter et stykke tid fuldstændig væk, tror det lynformulder.

    Vil lige ønske jer et rigtig godt og lykkebringende nytår.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette. Jeg har endda taget dit råd med saft presseren til mig... Det må begynde at virke nu på det der sygdom.... Halmen prøver jeg da lige i morgen i hønsegården, hvis det bare kunne tage den øverste del af smat, så er vi langt, inden jeg får fat i noget flis... De bedste ønsker og hilsner til jer herfra, med håb om gensyn i 2018 og det bedste år til jer begge. Kærligst Merete

      Slet
  6. Kære Merete.
    Sikke meget sygdom, håber du endelig er kommet helt ovenpå igen.
    De bedste ønsker for 2018 skal lyde. Håber det bliver dit år og at vi igen hører mere fra dig på bloggen.
    Knus Heike

    SvarSlet
  7. Kære Merete
    Dejligt at høre fra dig igen og rigtig godt nytår.
    Håber du har haft din del af influenza og slipper for mere af det.
    Glæder mig til flere indlæg fra dig i 2018

    Masser af knus
    Lone

    SvarSlet
  8. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet