mandag den 28. november 2016

Julehaven

Denne weekend har jeg haft julehaven åben med besøgende. Dejligt og tak til dem der kom. Her får I et lille udpluk af det der er i min julehave af finurlige ting og sager. Jeg har åben julehave i næste weekend til dem, der gerne vil se mere. Lørdag og søndag fra kl. 13 - 17. Måske er haven smukkest i skumringstiden fra kl. 15 - 17 med masser af julelys og ca. 90 lanterner/stager med stearinlys der er tændt.
 
 
Et gammelt fuglebur med lidt julepynt i på den overdækkede terrasse.  
 
 
Jeg tror hr. frø hygger sig i selskabet med fugle, lys og friske æbler i et hjerte.
 

Den sjove the kande, som jeg tidligere har vist et indlæg om hvordan man laver det HER
 


 
Tralle bordet på terrassen med gran, beton og store kogler. Når mærket sænker sig er en lyskæde lagt, det er så dejligt, at kigge ud på lyset i mørket. I juletræet er der også en kæde til at lyse op i mørket..
 

 
På terrassen står denne reol med lidt rødt, der forhåbentlig kan minde om julens komme..


11 kommentarer:

  1. Det ser så hyggeligt ud. Håber rigtig mange lagde vejen forbi og endnu flere kommer på lørdag.

    Rigtig skøn dag
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte. Tak for dejlig hilsen. Vi ser ad med de besøgende, hvordan vejret arter sig... De har lovet blæst de næste dage, så jeg var ude i går aftes og hente lanterner, så de ikke bliver ødelagt af at vælte... Men dejligt vi lige om lidt er i december og kan jule... Kærligst Merete

      Slet
  2. Ja det ser nemlig hyggeligt ud, og dejligt at se billeder fra din julehave. The kanden er rigtig god og charmerende i sit rette element.
    Må du have endnu en fantastisk weekend med åben julehave, og en god dag i dag:-)
    Hilsner Anette

    PS jeg er imponeret over jer der har overskud til at pynte haverne op på den måde-men det må være lysten og glæden ved det der driver værket<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette. Du har noget så ret, det er lysten og glæden. Eller legebarnet der ikke kan lade være med, at prøve noget nyt. Den bedste form for afstresning jeg har, at gå ud og nusse når jeg kommer hjem fra arbejde. Det er koldt og mørkt lige nu, men pyt med det, det er altid dejligt lige, at komme ud og finde roen og glæde...Få tømt hjernen for tanker om arbejde, og blive optaget af noget helt andet :-) Selv tanken om din butik, kan få mig til at tænke: spændende... lige pludselig så kommer jeg og ser lidt eventyr :-) Kærligst Merete

      Slet
  3. Hej Merete
    Det ser fint ud i din julehave, jeg håber, flere får lyst til at lægge vejen forbi næste weekend. Jeg ville vælge efter kl. 15, hvis jeg skulle komme.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Du har luret det med lyskæderne, de er til stor glæde og gavn lige nu, lysner så fint og fortæller om at lige om lidt så kommer solen tilbage, og sikke jeg glæder mig... Mine lyskæder kommer ikke ind før efter januar, så begynder vi at kunne se enden på vinteren... Mojn og go dag til dig :-)

      Slet
  4. Hvor hyggeligt. Det er en stor glæde at lave sin julehave og dele resultatet med andre haveintresserede. Ønsker dig endnu en rigtig dejlig julehaveweekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette. Tusinde tak og i lige måde til dig med din have. Må december give dig mindst lige så mange besøgende, om kan glædes over din skønne have. Men du har meget ret i, at det med at lave jule have, er en glæde i sig selv at gå og sysle med.. :-) Kærligst Merete

      Slet
  5. Hej Merete.Hvor ser der hyggeligt ud i din julehave.
    Håber du får rigtig mange besøgende.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Det har endnu en gang været en fornøjelse, at gå og sysle i haven, til trods for mørke, kulde og masser af blæst. En god alternativ til en vinterdepression.. :-) Rigtig god aften til dig og dine. Kærligst Merete

      Slet
  6. Kære Merete
    Hvor ser der skønt og hyggeligt ud i din have. Rigtigt julet. Jeg vil ønske mig et besøg hos dig, og skal helt klart være når mørket sænker sig, så man kan få alle lysenes skær med.
    Ønsker dig en rigtig dejlig weekend, med mange besøgende.

    Knus Lone

    SvarSlet