fredag den 7. juli 2017

Åben have

Denne weekend er der havefestival, og dermed også åben have i nabolaget her. Faktisk er vi 3 haveejere der holder åben have, i hver vores forskellige haver, så det kan godt blive til en interessant tur. Haven er åben fra kl. 10 - 17, det koster 25 kr, at besøge den, til gengæld er der kaffe på kanden og et stykke kage/en is at nyde til :-)


Her ses det sidste nye bed, som blev færdigt i torsdags. Jeg var så heldig, at få både træer, planter og roser foræret til en fest, vi holdte fornyligt, så der var ikke andet at gøre end, at lave et nyt bed.


Med mænd og maskiner kommer man langt. Dette bed blev lavet på en dag med hjælp fra mand og søn, mors dag dette forår! Jeg ved ikke hvordan det sker, men der var pludselig så mange planter, der havde brug for en plads, så et nyt bed var nødvendigt.


Til gengæld trives roser og andet i det bed, der er på gårdspladsen, som blev lavet færdigt med pavillonen sidste år. Vi nyder det dagligt. Det er lidt af udvalget i min have.
 

11 kommentarer:

  1. Hej Merete
    Mon ikke du får en del besøgende, det ser godt ud med de nye bede, lækkert at få så mange planter, så man er nødt til at få lavet nye bede.
    Mojn :) og god fornøjelse med din åbne have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Det blev en stor oplevelse, mange mennesker og interesse via bloggen fra søde og venlige mennesker jeg slet ikke vidste fulgte mig på bloggen :-) Det virker allerede som så lang tid siden, og haven bærer præg af meget vand/regn, så jeg nærmest ikke har kunnet følge med i forhold til at få slået græsset, mens det var tørt. Mojn Merete

      Slet
  2. God fornøjelse med åben have - det ser rigtig godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Frede. Tak for din ros, det gik fint, trods min lidt bævende fornemmelse indeni.... Hvorfor er det lige vi altid har fokus på lige det vi ikke nåede...? Kærligst Merete

      Slet
  3. Hej Merete.
    Håber du får en fantastisk weekend med Åben Have. Ville så meget ønske, at jeg kunne kigge forbi, men må nok hellere arbejde videre i mit nye hus. Håber at der kommer en ny mulighed for mig en anden gang.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike. Du er da altid velkommen her, måske når der skal hentes forsyninger i Tyskland næste gang.. :-)Jeg kan nu godt forstå hvis du bare gerne vil på plads i jeres nye hjem, få gang i haven og alt det du har måttet lade være med at gøre fordi I skulle flyttet et nyt sted... Jeg håber ryggen langsomt får det bedre? Kærligst Merete

      Slet
  4. Hvor er det smart med de mænd og maskiner som i et snuptag kan lave nye bede til dig:-) Jeg håber at I får nogle hyggelige dage med åben have. Jeg holder åben i morgen, men der kom dog en mand forbi idag og spurgte til åben have - så vi fik en hyggelig havevandring og snak - desværre lå er bunker på græsset fordi jeg var ved at finpusse det sidste:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Den kender jeg godt fra sidste år, hvor de andre åbnede kl. 10 og jeg kl. 13... Jeg stod lige der og skulle have de sidste planter i hvor jeg syntes der manglede... Da de første biler rullede forbi... Men de var så høflige at køre igen.. :-) Det gik nu fint med alle besøgene.. Kærligs Merete

      Slet
  5. Kære Merete
    Hvor ville jeg gerne besøge din fine have, men der er bare så forfærdeligt langt
    Mon man kunne låne mænd og maskiner ;) har et bed der kalder men manden er hele tiden på job så der er lange udsigter. Fik en masse roser med hjem fra Jas så er nødt til at have et bed mere. Måske i denne uge. Kryds lige fingre ;)

    Ønsker dig en smuk dag søde
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone. Jeg tror desværre det er lidt for langt væk med de der maskiner. Men det med mænd og tid, det kender jeg alt for godt. Nu har drengene og mine forædre gået og gnækket i et halvt år, "hvordan skal du dog klare dig uden Andreas og hans hjælp i haven til de tunge ting". Når vi nu afleverer ham på efterskole i næste weekend, og bliver de 2 gamle derhjemme på gården. Men jeg tror nu stadig, at der også bliver lidt mere tid til den have... Ikke så meget køren, køben ind, laven mad, ordne vasketøj o.s.v.... Tiden vil vise... De bedste hilsner til jer. Kærligst Merete

      Slet
  6. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet