onsdag den 24. maj 2017

2 alternative stole :-)

Jeg købte sidste sommer 2 gamle stole på et loppemarked, med tanken om, at de kunne sikkert bruges til noget.. Så i går fik junior lov til, at sparke de ikke så stabile og pæne sæder af.
Noget skulle afprøves. Husløg som sæde :-)
 
 
Her er det færdige resultat. Jeg håber løgene med tiden gror ud over den afgrænsning der er skabt, så det bliver en mere udjævnet overgang mellem planter og stol.
 
 
Her er jeg i gang med at fjerne den øverste del af det klæde, der var på stolen, som sæde.
Den altid solslikkende havehund Nala er naturligvis lige i nærheden..
 
 
Jeg har brugt fintmasket hønsetråd til at holde på planterne og sat det ind i eksisterende søm,
som blev siddende på stolen, sådan lidt tilfældigt.
 
 
Mellem hønsetråd og planter med jord, har jeg lagt fiberdug, for at holde på jord og planter.
Sidste lag er lidt dækbark imellem for, at holde bedre på fugten og give mindre grobund til ukrudt.
 
 
Her ses det andet sæde med mere rødlige husløg.
 
Hvis det kunne have interesse, så holder jeg åben have denne weekend,
du kan se nærmere i højre side af bloggen.

6 kommentarer:

  1. Hej Merete
    Ja det er en fin idé, det ser godt ud. Interessen for din åbne have er der, men jeg må blive hjemme og passe min egen.
    Mojn

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth. Det er helt i orden :-) Der er også noget at passe på i din have.... Så kan vi vel tillade os at bruge udtrykket om en dagsrejse fra Samsø og hertil... Men du og Bent er altid velkomne her. Kærligst Merete

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fint ud med de stole, og Nala er da så skøn.
    Det var så hyggeligt at se dig igen, hos fru Pedersen
    Rigtig god weekend kære Merete

    Knus Lone

    SvarSlet
  4. Kære Lone. Det var mindst lige så dejligt, at se dig igen. Det var som altid en stor og dejlig dag, med en fantastisk have, herlige menneske, mad og godt selskab. Hvad mere er der brug for... Held og lykke til med haveprojektet og god weekend til jer:-) Kærligst Merete

    SvarSlet
  5. Tusind tak for sidst skønne dig.
    Jeg er så dybt taknemlig for min gave. Har kigget og kigget på de lys siden.
    Nu kan jeg slet ikke vente til den rette tid kommer :)))))))
    Det er genialt med de stole. Du har virkelig fundet Merete frem igen.
    Det kan både ses og mærkes.
    Håber din have bliver vel besøgt.

    Masser af knus
    Charlotte

    SvarSlet
  6. Kære Charlotte. Det var mindst lige så dejligt, at se dig igen :-)Så det er gensidigt :-) Det var så fedt at se dig igen, og så det allerbedste sted at være, som bare giver så meget ro og glæde langt ind i sjælen. Jeg skal nok huske dig til en anden gang, hvor der lige kommer noget hvidt og fint frem, og der står Charlotte "must have" på... Tak for din flotte ros. Kærligst Merete

    SvarSlet